Slutet på vårterminen 2019

Det var först idag som jag började känna "på riktigt" att sommaren är här. På tiden med tanke på att det är midsommar om tre dagar.. 🙉

Idag hade vi utvärdering av det gångna läsåret på förmiddagen, o sen bjöd Emma hem oss till hennes altan där vi åt lunch o planerade nästkommande läsår. Skön o givande dag! Jag åkte sen o hämtade en svettig, sandig o trött unge som satt mitt i sandlådan på förskolan bland 100 andra småfolk.
Jag bestämde mig för att åka hem o hämta Elsies badkläder o sen direkt ut till Ekenäs badplats. Kände hon behövde ett svalkande bad. 💗

Ines o Tilda har varit hemma själva hela dagen, o jag frågade om de skulle med. Ines ville veta hur många maneter det kommer finnas vid bryggan, o när jag inte kunde ge henne den sffran så tackade de nej. Jag plockade ner baddräkt o handduk o sen stack vi. Ines ringde när vi var framme, o hade då ångrat sig. Jag bad henne lösa detta på egen hand, eftersom jag frågade henne ett antal ggr innan vi åkte. Hon ringde sin far, så han körde dem efter en stund.

Jag trodde verkligen att det inte skulle vara så varmt, att solan inte hunnit värma upp havet, men det var jätteskönt o jag ångrade att jag inte plockat ner nåt till mig själv. Men Elsie var ju nöjd med att plaska i kanten o hoppa från bryggan, så jag klarade mig utan problem.

Hon hittade en kompis som var där med sin farfar, så de började prata o sen lekte de hela tiden. Hon visste dock inte vad hon hette, så det berättade jag när vi satt i bilen hem. Inte så noga! 🤣

Efter en stund kom två tonåringar smygandes på stranden. De heter Ines o Tilda. Herregud va lustiga de var när de gick där. De kunde knappt prata utan var tvungen att pejla av hela stranden först för att se vilka som var där.
O sen skulle de byta om, o bara det var ju ett projekt. Jag erbjöd mina två hände att hålla upp handduken, men de var säker på att jag skulle tappa den, så de försökte lösa det själva. O inte turades de om så en höll upp handduken, utan de stod där bredvid varandra o krängde o båda var fyra händer kort.

När de väl hade bikinisarna på plats var allt under kontroll o de badade o spelade boll med några andra tjejer på Volleybollplanen. Jag tänkte vi skulle vara iväg nån halvtimme på stranden, men vi var nog borta två timmar. Jätteskönt!!
När vi skulle hemåt kom det upp en svan på stranden som INTE var speciellt skygg för människor, utan gick efter folk så alla skingrade sig.

Till helgen ska jag åka o köpa mig en luftmadrass o en brassestol som vi kan ha med oss på alla kommande stranddagar!

Mammaveckan är ju här som ni vet o jag mår på topp! Eller jag mår ju bra under pappaveckan oxå o har lärt mig uppskatta dagar utan barn. Det är bara den första söndagen som är fruktansvärd.. 😭
I söndags var vi o tittade på Julia när hon tävlade med Vilja.

Jättemysig dag, där även farmor o farfar var med. 😍

Ines var fotograf o höll i filmandet under loppen,

o Elsie var sur på sin mamma som vanligt när pappan är i närheten..

Såhär ser hon ut, när jag pratar med henne. Pappa är en solklar favorit när vi träffas o är tillsammans, o jag är mindre värd än de ruttna tomaterna i kompostpåsen. I söndags förlorade jag henne när jag bredde på sylt o grädde över heeeela våfflorna.. 😖

Hon pratade inte med mig på flera timmar. 😆🙊

När det var dags för bytet lite senare så var jag förlåten, o vi cyklade hem istället för bil! Första gången hon cyklar så långt, o hon var superduktig!!

Igår var vi på utflykt med flyglärarna o vi fick då åka o besöka en ubåt som låg i hamn vid Marinen i karlskrona. Superhäftigt med en rundvandring där!! Sen var vi o tittade på ett bilmuseum o ett porslinsmuseum i närheten. Jag tyckte det var jättehäftigt det me, o tog en massa bilder, men nu när man fått lite distans så blev de rätt tråkiga..

Dit kan jag rekommendera att man åker o besöker om man har vägarna förbi nån dag!

NU är klockan mycket o jag måste sova.. Tilda sover över idag med, o jag är ju bara glad att ines inte är själv dessa veckor som är kvar innan vi går på semester.

Imån ska vi på sommarfest med jobbet! Det ska bli sååå roligt!! Startar efter jobbet o håller på heeeela kvällen! Henrik hämtar  barnen så sover de där på natten.