Sista dagen.. Marocko, vi kommer tillbaka!!

Nu har vi packat klart allt på hotellrummet. Vi hade med oss en tom stor bag hit avsett för shopping, o den är SPRÄNGfylld. Vi får dela upp allt när vi är hemma sen.

Idag hade vi ställt klockan på 07, men ingen risk att jag vaknade. Mika säger att jag hade smällt av larmet med ett stort stön, men det är inget jag minns. Efter frukost lämnade vi barnen hemma på hotellrummet o sen tog vi taxi till Souken (marknaden). Vi var ju där i söndags, o vi kände vi var bara tvungna att åka dit igen. Den är så sjukt stor o vi har aldrig sett något liknande!! Det är stora berg av kryddor, bröd, skor, kläder, godis, porslin, oljor, leksaker, tyger, väskor, märkeskläder, hgienartiklar.. ALLT!!! O jag brukar inte tycka om klädstilen de har utomlands, men jag hade kunnat go bananas bland barnkläderna!! Så himla himla myket snyggt o gulligt till min lilla stjärna där hemma! Massor av skyltdockor överallt av Småfolket, o man bara dog när man såg dessa små kläder, som var stentuffa. Men bara åsynen av att det ligger i berg, gör ju att värdet minskar, o som på alla andra soukar gäller stentuff prutning!

De hade fullt av märkeskläder, o vi gick länge o letade efter skor o plag till barnen. Vi trodde vi hade koll på vad man skulle leta efter i plaggen o skorna för att se om de var äkta eller fake, o vi studerade skorna noga, men i slutet av dagen så visade en handlare vad man skulle titta efter, o då var vi körda. Vissa av skorna till barnen är äkta, o de andra är fake. Vi har suttit nu ikväll o studerat varenda detalj o jämfört en äkta o en fake, o det är extremt extremt liten skillnad, o man hittar inte det om man inte letar efter just den skillnaden.

DÄRFÖR HATAR jag det här med märkeskläder. Jag tror inte ett skit på äkta eller fake kläder. Har ALDRIG haft ett plagg som blir solkig efter tvätt. Jag skulle ALDRIG betala 7 ggr pengarna för att lappen INUTI skorna är av annat material. Det är ju så jävla sjukt, så det liknar ingenting. Härmed idiotförklarar jag alla märkesbögar, alltså till största del våra tonåringar. Ines har aldrig pratat märkeskläder innan denna resan o hon har ju hört Mika nu, som är 13 o har stenkoll på allt. Men hon har heller inte koll på det här med fake o äkta, så hon har fått sina ADIDAS o LEVISgrejer, o är helnöjd.

Jag letade länge efter en snygg sportoverall till MiniMe där hemma, o hann köpa två andra overaller till henne innan jag hittade THE ONE!! Sååååå jäkla snygg så man bara dör!! O jag kan knappt bärga mig till hon får på sig den!
Jag har köpt en hel del till ines o elsie men inget plagg till mig. Det är ju inte lika kul. Köpte min älskade älskade väska i Marrakesh, som jag är sååå nöjd över, o Anna har letat sig förstörd över en likadan fast i annan färg. Men de var inte i närheten av samma väska här i Agadir, o de höll med om att min var "väldigt väldigt fin, o den kommer hålla i minst 20 år". Men jag TROR minsann Anna hittade en i samma material fast i svart, o hon fick inte ner den till samma pris som jag, vilket jag är sjukt nöjd över! Annars är det hon som prutar bäst! ;)

O för att inte tala om alla suuuupersnygga skor!! Åååååhh, så mycket snyggt!
Vi har inte handlat alls mycket tiden vi varit här, men nu sista dagen gick vi all-in.

Efter shoppingen, när ångesten var större än budgeten, tog vi taxi tillbaka. Här hemma väntade våra tjejer, o vi trodde de saknat oss, men det var ingen risk. de hade knappt märkt att vi var borta. Snorungar.
Vi packade ner väskan noga eftersom vi egentligen inte får ta med oss hotellets handdukar ner till stranden, så hade vi lindat in allt snyggt o säkert väldigt genomskinligt, men vi var ändå nöjda.
Vi åt på en restaurang på vägen ner mot stranden, o det var som allt annat vi ätit, supergott. Men när vi satt där såg vi på klockan att hon var 16.00 o vi som trodde hon var typ 13. Vi som skulle ligga hela dagen på stranden!! Vi gick ändå ner o placerade oss i varsin solstol, men bara ines klädde av sig. Hon skulle först inte bada om ingen annan badade, men då hon blev kissig så fanns det ju ingen annan utväg än att snabbt rusa ner. Men det blev det enda doppet, o efter lite gymnastik i sanden bagav vi oss uppåt o intog finrestaurangen för en lyxigare avslut på denna semester.
Vi tog varsin härlig dessert o satt där en bra stund o bara njöt av solnedgången. Ena servitören var supersnygg o vi kämpade länge med att försöka fota honom utan att han såg det. Ines fick ansvaret eftersom hon är så oskuldsfri o liten o kommer undan med allt. Men den lilla jäkeln satt istället o fotade mig i smyg, o vi hade världens skrattattacker där vi satt!! Vi trodde vi skulle bli utslängda, men de sa inget. :)

Jag är nog den fulaste som finns! Helt sjukt att jag fått så fantastiskt vackra ungar!!

Sen när servitören väl kom o gav oss notan såg han att ines den pajasen försökte fota honom i smyg, så då frågade han henne om de skulle ta en selfie ihop. Hon blev så generad! Haha!

Det är med blandade känslor vi lämnar Marrocko imån. Vi har haft en fantastisk resa, o allt har fungerat helt perfekt. Vi har gjort en del misstag under tiden vi varit här, men sånt hör ju till på en semester. Vi kommer sakna allt o speciellt Marrakesh. Jag ÄLSKAR kulturen, människorna, klimatet o allt som hör Marocko till, o jag kommer med all säkerhet komma tillbaka.
En av de saker som varit så skönt är att syster verkligen kunnat slappna av här. Hon har ju sån social fobi där hemma i Sverige, men här kan hon känna sig avslappnad även om vi är uttittade vart vi än går. Hon har varit så glad o verkligen haft semester. Hon har större ångest än mig, för hon vet ju hur hon kommer må när hon kommer till Ronneby.

Men vi längtar hem till alla där hemma! Jag är ledig med barnen till nästa tisdag, o det ska bli mysigt att bara vara hemma. :)
Vi tackar därmed efter oändliga inlägg från vår semester, o jag kommer gå tillbaka många gånger för att läsa o minnas.

God natt o sov så gott!!